Tuesday, December 27, 2011

Sunday, December 25, 2011

muhasabah cinta

Wahai 
Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan
Baru ku sedar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Reff. :
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalir berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi
Muhasabah cintaku

Tuhan
Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati

Pertemukan aku denganMu

Thursday, December 22, 2011

ragam.

ter-lampau-lalu-banyak-sangat perkara yang dapat aku belajar hari ini.
hari ini sahaja okay.

Tuesday, December 13, 2011

kulit.

jangan hanya pandang luaran,
harap dalaman itu lebih diteliti.

Monday, December 12, 2011

Saturday, November 5, 2011

yesterday!

 rindu.
akan hari-hari semalam,

yang datang hanya sekali
tapi akan diingati abadi.

Friday, November 4, 2011

kenapa?

aku merasakan hati ini,
sedang menangis.
menangis tersedu-sedu.
tapi kenapa?

Thursday, November 3, 2011

persoalan 3!

kalau bisa aku ungkapan cinta,
pada siapa harus aku berkata?

kalau bisa aku ungkapkan kasih,
pada siapa harus aku merintih?

Tuesday, November 1, 2011

Friday, October 28, 2011

tajuk lagu.

i Wish You Were Here
like Yesterday
because
i can't found Someone Like You

miss you deeply

Thursday, October 27, 2011

Wednesday, October 26, 2011

senyum tenang.

tak mampu aku ungkapkan,
ayat-ayat sadis dengan kata-kata,
tapi yang pasti
hati pedih menangung derita

Friday, October 21, 2011

bagaimana?

aku ingin sentiasa ikut kamu.
tapi bagaimana?
tiada butang 'like'
tiada butang 'follow'

yang ada hanya angan-angan kosong.

Sunday, October 16, 2011

doa.

hati aku berharap,
semoga yang indah-indah itu,

selalu terjadi.

Friday, October 14, 2011

persoalan 2!

aku tahu! aku tahu!
kau pasti rindu dia kan? kan?
tapi dia rindu kau tak?

Friday, October 7, 2011

indah.

secawan nescafe panas,
di kala gerimis,
buat aku tak tidur.

Monday, October 3, 2011

Monday, September 26, 2011

mood bosan.

bila aku termenung sendiri,

aku ingat waktu-waktu itu.
kelam.

hitam.

Friday, September 23, 2011

cinta

biarlah dibawah radar.
wujud batas-batas.
tak lebih, tak kurang.

Sunday, August 21, 2011

pengemis


disudut kaki lima itu,
dia memerhati gerak-gerak sinis, 
warga-warga kota.
lalu dia berbisik kecil,
hebat sangatkah mereka? 
itu hanya harta dunia. 
ingat!

Friday, August 19, 2011

persoalan!


kau, kau bahagia macam neh?
pasti? betul-betul pasti? 
jangan tipu diri sendiri!
ingat tuh!

Monday, August 8, 2011

hati

aku suka kamu,
tapi kamu tidak akan pernah suka aku.

itu pasti!

Friday, July 15, 2011

jumaat~

aku taburkan kata-kata doa.
agar didengari Maha Peciptaku~

Thursday, June 30, 2011

Sunday, June 5, 2011

dalam diamku

kata hatiku, ku simpan dalam diam, tak perlu ucap lagi.
kaukan mengerti suatu hari, mengapa harus terjaadi~


Monday, May 16, 2011

happy cikgu-day!

hurm, sok hari cikgu, kan? kan? teringat plak zaman skola dulu2. huhu! nk diikutkan, aku mula skola neh time umo 5 tahun kot. kalo xsilap aku larh (mude en? mude en?) hahax. tp tyme tuh, xtau wat pe pon kat skola tuh, just g skola pg2, then balik tyme tghari. hahax! then, g skola rendah yg sgt besh. dan kemudian ke sekolah menengah yg lebih hangat drpd biasa! haha! dr situ larh aku mule knl erti skola neh, skola larh tmpt dikatakan mmbntuk manusia jd orang bukan beruang. hahax!
 
oh yarh, aku igt lagi satu kejadian yang paling aku xleyh lupe smpai skang. (flashback plak da!) hahax! ad satu hari tuh, tyme aku darjah 4 xsilap aku, klas aku mmg klas yg paling bising especially kalo xde cgu, da larh klas aku tuh dkt ngn office skola, so, pe lagi, kalo da bising2 tuh, ad je larh cgu kanan akan turun, so sume dak2 akan nek cuak dibuatnya! mane xcuak, takot kena rotan! hikhik~

tapi hari tuh, len lak jadi nye. wpn bising spt biasa, xde lak dak2 yg kena rotan. cgu kanan tuh just nasihat ktorg je. "kamu, kalo asek2 bising mcm neh, bygkan pe akn jd 10 thn akan dtg? beruang atau orang?" huhu. lebih kurang mcm tuh larh nasihat beliau kat ktorg. hahax!
 
skang neh, dah lebh 10 tahun berlalu dr kjdian hari tuh.. dan kini aku sedang menuntu kat USM (uni no1 M'sia tuh!) hahax! hurmm, kirenye aku dah jadi orang larh neh ye? (bangga sekejap) hahax!

hurm, sblm aku berundur, neh ada larh gambo ttg sekolah aku dulu2, sikit je, xbnyk.. ekekeke~



yang neh badge skola rendah aku, dr tahun 1 smpi larh tahun 6.
ehe~
yang neh plak, kelas aku tyme aku tahun 4 (gf)
bangunan lama kat skola tuh.. huhu~
yang neh, badge skola aku dr f1 smpi f6..
ekeke~
yang neh plak, bangunan utama kat skolah menengah aku..
banyak kenangan aku kat skola neh..
hehehe~


haa, macam tuh larh serba sedikit.. kang cite pepanjang korang borink lak kan.. hahah!~


till then,
dada~

Saturday, May 7, 2011

Monday, May 2, 2011

april itu!

fikiran kosong untuk berkata-kata, 
hanya hati ingat semuanya~

oh APRIL!

Wednesday, April 27, 2011

a song for you..

Someone Like You – Adele


I heard that you’re settled down,
That you found a girl and you’re married now,
I heard that your dreams came true,
Guess she gave you things I didn’t give to you,
Old friend, why are you so shy?
Ain’t like you to hold back or hide from the light,

I hate to turn up out of the blue uninvited,
But I couldn’t stay away, I couldn’t fight it,
I had hoped you’d see my face,
And that you’d be reminded that for me it isn’t over,

Never mind, I’ll find someone like you,
I wish nothing but the best for you, too,
Don’t forget me, I beg,
I remember you said,
“Sometimes it lasts in love,
But sometimes it hurts instead,”
Sometimes it lasts in love,
But sometimes it hurts instead, yeah,

You know how the time flies,
Only yesterday was the time of our lives,
We were born and raised in a summer haze,
Bound by the surprise of our glory days,

I hate to turn up out of the blue uninvited,
But I couldn’t stay away, I couldn’t fight it,
I had hoped you’d see my face,
And that you’d be reminded that for me it isn’t over,

Never mind, I’ll find someone like you,
I wish nothing but the best for you, too,
Don’t forget me, I beg,
I remember you said,
“Sometimes it lasts in love,
But sometimes it hurts instead,”

Nothing compares,
No worries or cares,
Regrets and mistakes, they’re memories made,
Who would have known how bittersweet this would taste?

Nevermind, I’ll find someone like you,
I wish nothing but the best for you,
Don’t forget me, I beg,
I remember you said,
“Sometimes it lasts in love,
But sometimes it hurts instead,”

Nevermind, I’ll find someone like you,
I wish nothing but the best for you, too,
Don’t forget me, I beg,
I remember you said,
“Sometimes it lasts in love,
But sometimes it hurts instead,”
Sometimes it lasts in love,
But sometimes it hurts instead.


p/s : it really is awesome and meaningful to me!~

Sunday, April 24, 2011

suka!

saya suka makan,
saya suka minum,
saya suka memerhati,
saya suka mengelamun,
saya suka bercakap,
saya suka ketawa,
saya suka menyanyi,
saya suka berjalan,
saya suka main mesej,
saya suka bergambar,
saya suka dengar lagu,
saya suka berfacebook,
saya suka like status,
saya suka tidur, dan..,
saya suka awak!..

awak lak??

till then,
dada~

Friday, April 22, 2011

mengambang..

hmmm.. malam neh malam jumaat..
on the way balik ke desa aku tadi,
agak seram sejuk gak larh aku dibuatnya bile tgk bulan mengambang..

da larh kol 12 lebih waktu tuh..
orang2 lama kata, kalo bulan mengambang malam jumaat, maknenye..
jeng.. jeng.. jeng..! korang sendiri larh tafsirkan keyh..
igtkan nk snap pic bulan tuh td, tapi.. dua tiga kali aku pk,
xpe larh.. len kali je kot.. hahax!~

till then,
dada~

Tuesday, April 19, 2011

redha!

manusia itu tidak sempurna sifatnya!
punya kelebihan dan kekurangan tersendiri..


Saturday, April 9, 2011

sunyi..

hmm..bagaimana harus aku mulakan entry kali neh? huhu..
lbh kurang sebulan lebih aku xupdate blog aku neh..
nk kata sibuk, mungkin jugak.. nk kata xsibuk pon boleyh jugak..huhu~
hari ini, secara rasminya,
bermula la minggu ulangkaji untuk sem 2..
minggu untuk mempersiapkan diri sebelum menghadapi final..
tp most of my friends bergegas balik kg.. rindu family katanya!~
hahax!~
hmmmm, bile dorang semua balik, sunyi pulak kawasan uni neh..huhu~
hati neh jgn cakap la! da memang lama da sunyi! wakakaka!~
sok tiba la giliran aku nk balik ke teratak dimana aku dibesarkan..hikhik~
hmmm,,
xtau la nk taip apa lagi..
ruangan minda neh xleyh nk ber pk dan kosong..
huhu..
mungkin setakat tuh je kot..hikhik~

p/s : hati kosong dan sunyi!~

till then,
dada~

Sunday, February 20, 2011

its been a few months!

hallo people!
UNactive blogger!~
that is me..
hahaha..
where n how should i start?
hmm.. aku pun xpasti..
yang pasti skrng ni,
kat uni aku sedang rancak bergalak dgn PRK..
mcm2 reaksi n keadaan dapat di lihat..
kempen ke seluruh pelusuk uni..
mcm2 gaya sehingga timbul pelbagai kejadian yg xdiingini..
hmmm, apa2 pun pada korang yang akan diberi kepercayaan nanti,
harap2 dapat la jalan kan tanggungjawab dengan sebaiknya keyh!

till then,
dada~